RECENZE: Will Grayson, Will Grayson

července 29, 2016

Ahoj,
dnes pro vás mám recenzi na relativně novou knížku od Johna Greena a Davida Lethana. Narazila jsem na ní úplnou náhodou, a když jsem četla obsah, byla jsem trochu v nejistotě, nakonec ale mohu říct, že mě mile překvapila :)

Autoři: John Green a David Levithan
Nakladatelství: YOLI
Rok vydání:  české 2016, originál 2010
Cena: kolem 270 Kč

Anotace
Chicago je dost velké město a dva středoškoláky z jeho opačných konců může dohromady svést leda náhoda. A aby se navíc ti dva jmenovali úplně stejně, totiž Will Grayson, musí ta náhoda být hodně veliká. Jenže opravdový spád věci naberou teprve tehdy, když se do všeho vloží ještě někdo třetí – kamarád jednoho z Willů zvaný Drobek, tornádo v lidské podobě. Drobek je střední útočník školního týmu amerického fotbalu, autor, skladatel, producent, režisér a hlavní hvězda nejlepšího muzikálu všech dob, a především věčně zamilovaný gay. A když ten se do něčeho pustí, můžete si být jistí, že při zdi se držet nebude…
Oba Willy čeká řada příjemných i méně příjemných překvapení a postupně si budou muset znovu přebrat všechno, co si mysleli o sobě, o lásce i o přátelství.

Můj názor
K narozeninám jsem dostala mnoho kuponů do Neoluxoru. Původně jsem si myslela, že si udělám nějaký velký seznam mých vysněných knížek (a že jich je), nakonec jsem tam naběhla úplně spontánně. Hned vepředu jsem zmerčila jméno Johna Greena. Zatím jsem od něj četla všechno a mám ho opravdu ráda, je to jeden z mála autorů, od kterého můžu číst romantické věci, jinak jsem spíš detektivkový typ, takže na teen slaďárny skutečně nebývám, ale JG do toho umí dát něco víc.
Knihu jsem si prohlédla a byla jsem trošku v nejistotě, protože mě anotace tolik nezaujala a ani obal, na který upřímně také někdy dávám, mi moc nepomohl. Ale řekla jsem si: Dobře, John tě ještě nikdy nezklamal, tak to prostě zkus, když už to máš prakticky zadarmo." A zpětně musím říct, že to byl dobrý krok.
Do knížky jsem se začetla okamžitě. Jsem ten typ, který mívá s rozjezdy problém, proto bych přímo vraždila autory, kteří jsou na začátku hodně pomalí a nějaká zajímavá zápletka přichází až později, protože já na to nedokážu čekat a hodně mě to otravuje. Tady jsem byla mile překvapena, protože jsem se hned po pár stránkách dostala do děje.
I když jsem se vyjadřovala hlavně k JG, tak se na této knížce ze stejné části podílel i pro mě dříve neznámý spisovatel David Levithan. Jeho kapitoly se s těmi JG střídají. Musím říct, že mě hodně zaskočil. Píše totiž bez velkých písmen. Mamka mi řekla, že by něco takového asi nedokázala číst, ale já si po stránce zvykla. Hlavně mě neuvěřitelně zaujal jeho styl psaní. Zjistila jsem, že mi je "jeho" Will Grayson hrozně podobný. I když jsem si koupila knížku hlavně kvůli JG, DL mě bavil mnohem víc.

Tahle knížka určitě nebude pro každého. Je totiž něčím zvláštní. Pro někoho bude hrozně nudná, pro někoho hrozně akční. Navíc si tam každý "musí" hledat svého oblíbence, protože se tam lidé často dostávají do střetů, pak bývá často složité, koho vlastně chcete podpořit. Na druhou stranu mám pocit, že každá z postav představovala určitou složku vlastností, které jsou typické pro lidi, které každý z nás určitě zná.
Na konci vám můžu skoro zaručit, že nebudete chtít přestat (abych vám přiblížila mojí situaci - byly tři hodiny v noci, já dočítala třináctou kapitolu s tím, že bude poslední, nakonec jsem ale neodololala a dalších sedm kapitol přečetla jako nic).
Jsem moc ráda, že jsem se do knížky pustila. Mnoho postav mi hodně sedlo. A ačkoliv byl příběh plný různých nepříjemných zvratů a hádek, nastalo hodně situací, kdy jsem se musela usmát, protože to bylo neskutečně milé.
Za mě ji mohu doporučit :)

You Might Also Like